Arıcılık; Bitkisel ürün arı ve emek ile bir arada bulundurulması arı ürünleri çıktısını sağlayan yönetim ve hayvansal faaliyettir. Türkiye arıcılık faaliyetleri için oldukça yüksek bir potansiyele sahiptir. Özellikle dört mevsimin belirgin olarak ortaya çıktığı arı ırklarında çeşitliliğe olanak sağlamaktadır. Bugün dünyada 91 milyon kayıtlı arı kovanı mevcut olup bu sayının yaklaşık 8 milyonu Türkiye'dedir. Araştırma, tüketicilerin arı ürünlerine ilişkin bilgi düzeyinin düzeyi ve güven düzeyi ile satın alma davranışlarının amacı ile oluşturulmuştur. Bu kapsam dahilinde 308 adet online anket düzenlenmektedir. Elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Sonuçlara göre, arı ürünleri satın alınırken en fazla etkilenilen kaynak arkadaş-akraba-komşu en az etkilenilen kaynak ise gazete/dergi reklamlarıdır. En bilinen arı ürünü petek bal, en az bilinen arı ürünü arı zehridir. Tüketicilerin en fazla satın aldığı ve tükettiği arı ürün ise süzme baldır. Tüm arı ürünleri için en çok tercih edilen ambalaj cam kavanoz olmuştur. Tüketicilerin marka tercihlerine bağlı olarak tüm arı ürünleri için markalı ürünler tercih edilmektedir. Tüketiciler arı ürünleri en fazla pazar ve üreticiden satın almaktadır. Arıların satın alındığı yerler arasında en fazla güvenilen kaynak üreticinin kendisi en fazla güvenilen arı ürünü ise petek baldır. Tüketicilerin arı ürünlerinin, bilgi düzeyi ve tüketicilerin arı ürünlerinin satın alma yerlerine güven duyma düzeyinde cinsiyet, yaş ve eğitim arasında farklılık olduğu görülüyor.
KAYNAK: Marangoz, Mehmet & Dolu, Zehra. (2019). TÜKETİCİLERİN ARI ÜRÜNLERİNE İLİŞKİN BİLGİ VE GÜVEN DÜZEYLERİ İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARININ ARAŞTIRILMASI. Uludağ Arıcılık Dergisi. 19. 110-125. 10.31467/uluaricilik.537602.